Zákoník práce - § 40
Obecné ustanovení
(1) Obsah pracovního poměru je možné změnit jen tehdy, dohodnou-li se zaměstnavatel a zaměstnanec na jeho změně. Za změnu pracovního poměru se považuje také jmenování na vedoucí pracovní místo podle § 33 odst. 3, k němuž dojde po vzniku pracovního poměru.
(2) Konat práce jiného druhu nebo v jiném místě, než byly sjednány v pracovní smlouvě, je zaměstnanec povinen jen v případech uvedených v tomto zákoně.
(3) Ustanovení § 37 platí přiměřeně i zde.
Dobrý den,
můj dotaz zní:
Zaměstnavatel zahájil rozsáhlou rekonstrukci budovy, ve které vykonávám práci, jedná se o budovu školy, pracuji jako pedagogický pracovník. Z tohoto důvodu nám byly nalezeny a práci vykonáváme v náhradní budově. Můj pracovní úvazek na základě toho, že jsme byli přestěhování a výuka byla přizpůsobena žákům se změnil, a to tak že původně byl můj úvazek 5 hodin jako asistent pedagoga a 4 hodiny jako vychovatel. Zaměstnavatel mi na měsíc a půl změnil úvazek na: 4 hodiny jako asistent pedagoga a 5hodin jako vychovatel. Přičemž mi platí celou dobu mzdu za 5 hod. asistent pedagoga a 4 hod. za vychovatel. Docházku jsem vyplnila s novými údaji, dle odpracované skutečnosti, ale bylo mi řečeno zaměstnavatelem, že docházku a tím pádem i odpracované hodiny musím zapsat dle systému a toho co mám ve smlouvě, tj. 5 hod. jako asistent pedagoga a 4 hodiny jako vychovatel. Dostatek k pracovní smlouvě nebyl žádný (na tuto změnu v odpracovaných hodinách) sepsán natož podepsán.
2) dotaz:
Může zaměstnavatel požadovat vypsání Vykazu práce za daný měsíc ještě v tomtéž měsíci? Tzn. vypisuji a odevzdavám docházku a odpracované hodiny za říjen 2025 do 22.10.2025. Takto si to stanovila personalistka. Ale pracovní dny od 23.10. do 24.10. a pak ještě od 27.10 do 31.10.2025 nemusí odpovídat realitě, tzn. píšu spíše předpoklad odpracované doby.
Velmi děkuji za vyjádří k výše uvedenému.
L.D.