Občanský zákoník (nový) - § 1825
Zvláštní ustanovení o uzavírání smluv po telefonu
(1) Kontaktuje-li podnikatel spotřebitele ústně prostřednictvím telefonu nebo obdobného zařízení, sdělí podnikatel spotřebiteli na začátku každého hovoru obchodní účel hovoru a údaje o své totožnosti, a pokud telefonuje v zastoupení jiné osoby, rovněž údaje o její totožnosti.
(2) Nabídku učiněnou během hovoru podle odstavce 1 podnikatel potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě. Spotřebitel je nabídkou vázán až poté, co projeví svůj souhlas elektronicky nebo podpisem potvrzení nabídky na listině.
Dobrý den,
jak to bude v situaci, kdy telefonickou nabídku na prezentaci obce na webu obdrží místostarosta obce, který není běžným spotřebitelem, ale je z veřejné správy???
Místostarosta během jízdy kývl na telefonickou nabídku pro naši obec. Následně za 2 dny přišla Faktura na zaplacení služby od ByznysFirmy.cz. MÍSTOSTAROSTA ani já starostka jsme však za naši obec nepotvrdili emailem zájem o nabízenou službu a ani jsme nepodepsali žádnou Smlouvu nebo Dohodu. Navíc do cca 4 dnů od telefonické nabídky služby místostarosta emailem napsal firmě, že Smlouva ani jiné písemné potvrzení o telefonické nabídce nebylo uzavřeno a posláno a že odstupuje od jakékoliv smlouvy sjednané po telefonu.